היום הראשון – יום רביעי 07.09.11
הקיאקים שאנחנו חותרים בהם הם של חברת Feathercraft מסוג Wisper.
קישור לאתר הקיאק מסוג Wisper של חברת Feathercraft
קישור לאתר הקיאק מסוג Wisper של חברת Feathercraft
טיסת הבוקר לריאקה הביאה אותנו לאי קרק שם נמצא שדה התעופה.
היום הראשון מוקדש לטיסה, הרכבת הקיאקים וחתירה קצרה.
משדה התעופה לקחנו מונית לחוף קרוב – פושקה.
לאחר כשעתיים סיימנו להרכיב את הקיאקים וכל הציוד היה ב"דריי בגס" בתוכם.
מרחק החתירה ליום הראשון היה קצר ובאמצע עשינו גם הפסקה קלה ב njivice
ומשם המשכנו ליעדינו ביום הראשון העיירה porat
מרחק החתירה היום 18 ק"מ.
כאשר הגענו בוצע הטקס הרגיל ורמי הלך לחפש מקום לינה. לאחר כחצי שעה רמי חזר כשמצא מקום סביר לשינה.
לקחנו את הציוד כדי ללכת לחדר ובדרך החלטנו לבדוק מקום נוסף ואכן מצאנו מקום טוב יותר מכל הבחינות (גם קרוב יותר לחוף ולקיאקים) ושם החלטנו להישאר.
היום השני – יום חמישי – 08.09.11
לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לחתירה לעיר krk.
המרחק היום יותר ארוך – 28 ק"מ.
הדרך רצופה יערות עצי אלון המכסות את השטח עד קרוב למים ובנוסף נודיסטים המכסים כל סלע פנוי.
כל 10 ק"מ עצרנו למנוחה. מזג האויר המשיך להיות מעולה כפי שהיה ביום הראשון.
- ים שקט, רוח קלילה ביותר ושמים מכוסים במעט עננים .
מרכז העיר Krk הוא עיר עתיקה יפייפיה ומבריקה בנקיונה שהושקע הרבה בשמירתה..
העיר מוצפת בתיירים בעיקר מגרמניה והם גם רוב האנשים המכסים את החופים בעירום.
חיפוש החדר היה היום ממושך יותר אך גם כאן בדרכנו לחדר מצאנו אחד קרוב יותר ואיכותי יותר.
מהחצר נשקף המפרץ המרהיב והרגשנו שהיה שווה להגיע לעיר הזאת.
היום השלישי – יום שישי – 09.09.11
יצאנו קצת מאוחר לאחר קניות וארוחת בוקר..
כאשר יעד החתירה הוא העיר Baska בדרומו של האי קרק.לאחר מספר קילומטרים הגענו
למפרץ גדול עם פתח יחסית צר ובתוכו אי. נכנסנו פנימה על מנת להציץ והמשכנו בדרכינו.
הנוף מאד דרמטי, עם סלעים חשופים מצמחיה המתרוממים לגובה רב.
גם היום המשיכו הנודיסטים והנודיסטיות לשכב על כל סלע חשוף
בדרך ראינו מרחוק קיאק זוגי וכשהתקרבנו נגלה זוג קיאקיסטים בגיל העמידה חותר
בעירום מלא. שוחחנו קצרות ונתתי להם טיפ כיצד להחזיק יותר נכון את המשוט
בנוסף פגשנו עוד זוג קיאקיסטים צ'כים בשני קיאקים ליחיד.
לאחר כ 13 ק"מ עצרנו לארוחת בוקר עם קפה ושחייה במים הצוננים והמרעננים.
מפעם לפעם הייתה מערה אך שום דבר לא מרשים כמו המערות שראינו באיים הספוראדים ביוון.
פיורד אחד מרשים כן היה מספר קילומטרים לפני העיירה Baska שעומקו כ 50 מטר ורוחבו בכניסה כעשרים מטר והוא הולך ונעשה צר עד לרוחב של כמטר אחד.
העיר Baska נמצאת בתוך מפרץ המוקף הרים ומול פתח המפרץ אי.
גם כאן המקום מוצף תיירים אך השקט והשלווה שוררים גם כאן.
גם כאן וממש לא מפתיע העיר נקייה מאד.
המון מסעדות ובתי קפה וממש מקום נעים לבקר בו.
היום הרביעי – יום שבת – 10.09.11
היום הוא יום של חציות מאי לאי כאשר היעד הוא האי Rab אותו אנחנו עומדים להקיף.
Baska שבאי קרק חצינו לאי קטן בשם Privic ועברנו אותו מצידו הצפוני לכיוון דרום מערב. משם קצת פחות מ 4 ק"מ הביא אותנ לאי הבא Grgor. שם חתרנו לאורכו המזרחי מצד צפון לצד דרום.. האי סלעי עם צוקים זקופים ורובו חשוף. מפעם לפעם מפרצים עמוקים וכן גם אי זה מאוכלס בנודיסטים ולא בנשרים שלא נראו למרות שזה מה שמסופר עליו.
העיירה San Marino אליה הגענו לחניית הלילה הינה עיירת תיירות משפחתית והחופים מלאים בנופשים.
רמי מצא חדר, ולמעשה קיבלנו דירה במקם קרוב לחוף הים.
היום החמישי – יום ראשון – 11.09.11
היום חתרנו לעיר ראב הנמצאת בצד המערבי של האי במרחק של 32 ק"מ.
לאחר ארבעה ימים של ים חלק כמראה התחזקה קלות הרוח למהירות של כעשרה קשרים ונשבה מולנו.
הצד המזרחי של האי ראב הוא סלעי וחשוף מצמחיה . הסלעים מתרוממים לגובה ומאד מרשימים.
כאשר הגענו לקצה הדרומי של האי ומתחילים את העליה צפונה בצד המערבי של האי חותרים בין האי ראב לבין אי נוסף ונוצרת מעין תעלה.
כאן עצרנו לארוחה , קפה ושחיה.
העיר ראב הינה עיר עתיקה מאד מרשימה ונעים לשוטט בין סמטאותיה.
היום השישי – יום שני – 12.09.11
חתירה היום היא Lopar הנמצאת בחצי האי צפונה לסאן מרינו . מרחק החתירה היום 30 ק"מ.
רובה של הדרך מיוערת עם הרבה מפרצים עמוקים .
האיזור מתויר פחות ומורגשת קמעה אווירת סוף העונה.
בצד הצפון מזרחי של האי ראב חצינו לכיוון קופבר במעבר בין האי ועוד רצועה בהמשכו.
בצד זה מספר איים קטנים ובאחד מהם עצרנו לארוחת צהריים.
העיירה Lopar קטנה מסאן מרינו ועקב סוף העונה מספר מקומות כבר היה סגור.
אבל דווקא כאן בעיירה הקטנה היה הסטייק המשובח ביותר שאכלנו בטיול.
היום השביעי – יום שלישי – 13.09.11
יום אחרון לחתירה. חזרנו לבאשקה באי קרק. מרבית הדרך עוברת במסלול שכבר חתרנו כאשר יצאנו מבאשקה לכיוון האי ראב.
מזג האויר ממשיך להאיר לנו פנים. הים חלק כמראה.
19 ק"מ של הדרך חלפו מהר וכללו הפסקה לארוחה קלה עם קפה.
כאן מגיע החלק ה"קשה" והוא פירוק הקיאק ואכסון הציוד בתיקים. אפשר לומר שחלק זה הינו שני בקושי רק להרכבת הקיאק בתחילת המסלול.
את הציוד נשאנו לתחנת האוטובוס בו נסענו לעיירה Omisalji הקרובה לשדה התעופה
בעלת הצימר אספה אותנו עם הציוד ממרכז העיירה לצימר ולמחרת לאחר ארוחת הבוקר הסיעה אותנו לשדה התעופה לסיומו של עוד מסע קיאקים מוצלח ומהנה.
לסיום אפשר לומר שוב שהמים היו צלולים , לשאול איפה המעבורת ולקבוע "שהוא ידע שאין בחוף שום מגדלור.".....
(השורה מהשיר ליוותה אותנו במשך הטיול)
(השורה מהשיר ליוותה אותנו במשך הטיול)
מרחקי חתירה:
היום הראשון: 18 ק"מ
עקב תקלה אין מפה ליום זה.
עקב תקלה אין מפה ליום זה.
קישור למפת היום השלישי - 30 ק"מ ( תחילת המסלול ביום השני)
קישור למפת היום הרביעי - 25 ק"מ
קישור למפת היום החמישי - 32 ק"מ
סה"כ : 182 ק"מ
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה